מחסנים כרגיל? -החוק הזה עלול לפגוע גם בכם.

הכנסת ה 23 זה עתה הושבעה וכצפוי בין הצעות החוק הראשונות שהוגשו לשולחן הממשלה הונחה ב 25.5.20 גם הצעת חוק הביטוח הלאומי (תיקון -הפחתת קצבת ילדים בשל אי חיסון), התש"ף 2020

(אלו מכם שמלכתחילה מתנגדים להצעה הזו מוזמנים לדלג אל סוף הטקסט, אל החלק האופרטיבי.)

לכל מי שקורא את הכותרת ומיד חושב "מעולה! מגיע לכל מתנגדי החיסונים אלו!" או אפילו חושב שצריך להוסיף ולהחמיר עם סנקציות כמו מניעת כניסה למוסדות חינוך, מניעת ביטוח בריאות או כל אפליה אחרת – המסר כאן הוא בדיוק עבורכם!

אז חברים יקרים, אנחנו בעדכם! ברור לנו כי תעמולה קשה מתנהלת נגד המחסנים לשעבר, נגד נפגעי החיסונים. ההסתה גורמת לכם לחשוב שאנחנו "מסוכנים לסביבה", שאנחנו נוהים אחרי "גורואים" בYouTube או מתנגדים למדע ולקידמה, ועם השנאה שמטפחים כלפינו קל מאוד לשכנע את הציבור לתמוך בפגיעה בנו.
אבל האם אתם באמת בטוחים שחוק כזה יפגע רק בנו?
האם אתם משוכנעים שאתם בטוחים מפני ההשלכות של הצעת החוק הזו?

אז מה אומרת הצעת החוק ומדוע כל הורה בישראל כדאי שיתנגד לה בכל הכוח?

"… לא ניתן חיסון מחיסוני השגרה עד תום 3 חודשים לאחר המועד… ישלח להורה המבוטח התראה בכתב כי על ילדו להתחסן בחיסון האמור בתוך 30 ימים… ללא הוכחת הצדקה, תופחת קצבת ילדים…"
משך הזמן (30 יום) יכול להיות גם קצר יותר "בשל נסיבות הקשורות בילד ובסביבתו הקרובה".
שיעור ההפחתה עליו מדובר הוא כ 50%.

נשמע לכם טוב?
נתעלם כרגע מכל הסילופים וההטעיות ב"הצדקה" לחוק כפי שמנוסחים בהצעה.
האם אתם יכולים לדעת בוודאות מוחלטת שלעולם לא תרצו לפצל/לדחות/לדלג על חיסונים? שתהיו מוכנים ללא ערעור וללא שיקול דעת אישי לתת כל תרכיב שנמצא ב"תוכנית החיסונים"?
אולי לא תהיו מעוניינים בחיסון שפעת כל שנה? (כן, גם חיסון שפעת נמצא בלוח החיסונים).
האם אין סיכוי שבבוא העת תבחרו לוותר על רוטה מוחלש למשל? אולי כי במנה הראשונה התינוק היקר שלכם הגיב לא טוב?
ומה לגבי חיסון הפפילומה?

ואולי עכשיו יבוא גם חיסון חדש דנדש לקורונה, מחלה שאתם כבר יודעים אינה מסוכנת לילדיכם והחיסון, כאמור, אושר בהליך מזורז ללא בדיקות הבטיחות הראויות. האם תהיו מוכנים שילדיכם ישמשו מגן אנושי לאוכלוסיה מוחלשת תוך נטילת סיכון לפגיעה בהם?
אולי בכלל ילדיכם המושלם כבר חלה באבעבועות ולא תרצו לתת לו חיסון מיותר? ואולי בכלל התכוונתם לתת את כל החיסונים אבל קצת יותר מאוחר, או בפיצול? החלטתם שבגיל חודשיים תרצו לתת רק מחומשת, בלי פרבנר ובלי רוטה, את אלו תתנו בעוד חודש או חודש וחצי… פוף! איבדתם אחוזים מהקצבה.
ואם אתם תולים יהבכם ב"הצדקה רפואית" אתם תתבדו שכן כבר היום רופאים מכחישים את הקשר בין חיסונים למרבית תופעות הלוואי, אישור רפואי להימנעות מחיסון לא תקבלו.

אם אין לכם כל ספק באלו המקבלים את ההחלטות הנוגעות לתוכנית החיסונים אולי באמת תתנו כל מה שיוצע לכם, גם בעתיד. אבל אולי אתם יודעים שמשרדי ממשלה וועדות מייעצות מורכבות מבני אדם. כאלו שאינם חפים מאינטרסים או מטעויות ואתם חושבים שהזכות לבחור, עכשיו ובעתיד, חייבת להישאר שלכם.
אם אתם אנשים חושבים, אתם לא תתנו לשלול מכם את הזכות הזו ואתם תתנגדו להצעה. גם אם אתם מאמינים שכל החיסונים המוצעים היום בשגרה הם חשובים וחיוניים. אתם יודעים שעל הזכות הזו להחליט, על האוטונומיה ההורית שלכם, אסור לכם לוותר כי לא ניתן לדעת בביטחון שגם בעתיד עמדתכם לא תשתנה וברגע שהאבן הזו תתחיל להתגלגל…
ובכן, זהו אכן מדרון חלקלק.

ובכלל האם יש הגיון בפגיעה בקצבת ביטוח לאומי לאזרח שממשיך לקיים את חובותיו? האם כחלק מהמהלך גם אותו אדם יוכל להפסיק לשלם לביטוח לאומי? ברור שלא.
חיסונים הם המלצה, חובתו של ההורה היא לשקול המלצה זו כמו כל אחת אחרת.
היתכן שהורה 'יענש' על כך שנהג כדין ומילא חובתו ע'פ דין לדאוג לילדו?

האם ראוי בעיניכם להטיל סנקציות על מי שמעוניין להימנע מטיפול רפואי שאינו נטול סיכונים? בשם מה? בשם הגנת העדר? האם התינוקות והפעוטות שלנו הם בגופם צריכים להגן על העדר? האם כהורים תפקידכם הוא להשתמש ביקר לכם מכל כדי להגן על החברה או שמא זה הפוך? האם תפקידנו אינו להגן דווקא עליהם בדרך הטובה ביותר? האם הייתם מוכנים שיקחו מכם את הזכות להחליט מה לאכול? שיאמרו לכם אולי שאסור לכם להאכיל את ילדיכם בתזונה טבעונית/פליאו/רואו/מערבית…? אילו תרופות לקחת? האם לתת אנטיביוטיקה או לא? האם להשתמש במורידי חום ומתי? ברור שלא! אתם ההורים מכירים את ילדיכם הכי טוב, אתם תעשו הכל לשמור על בריאותו.

חוק כזה הוא תקדים, תקדים פסול ומסוכן. לא רק לאלו שאינם מחסנים אלא לכל מי שהאוטונומיה ההורית וחופש הבחירה חשובים לו.

תחשבו על זה טוב

ואם חשבתם ואתם רוצים לעזור, אתם מוזמנים לפנות במייל לכל חברי הכנסת ובעיקר לשני מגישי ההצעה עם נוסח משלכם או עם הנוסח המוצע כאן בהמשך.

משה ארבל שס – [email protected]
050-6496621
ינון אזולאי שס – [email protected]
054-8410105
054-5068968


נוסח אפשרי:

ברצוני להביע את התנגדותי להצעת חוק הביטוח הלאומי, הפחתת קצבת ילדים בשל אי חיסון.

הצעת חוק זו מהווה פגיעה חמורה באוטונומיה ההורית ובחופש הרפואי המגיע לכל אדם כחלק מזכויות הפרט.
חיסונים הם טיפול רפואי מונע שאינו נטול סיכונים ובשל כך אסור בשום אופן לפגוע בזכות היסוד של אדם לבחור עבור עצמו ועבור ילדיו האם וכיצד להשתמש בפרקטיקה זו.

מערכת הבריאות בישראל כיום אינה מבצעת מעקב ראוי אחר תופעות הלוואי הנלוות לחיסונים וקיימים עדיין כשלים רבים במנגנון פיצוי נפגעי החיסונים.

תוכנית החיסונים במלואה, כפי שניתנת היום בישראל, לא נבדקה מעולם לבטיחות בשלמותה.
כל סנקציה כלפי הורים שבוחרים לא להקל ראש בסיכונים הנלווים לתוכנית זו, מנוגדת לעקרון ההסכמה מדעת לזכות הילד לשלמות גופו ולזכויות היסוד של ההורים והילדים.

מן הראוי, שכל ניסיון לשינוי חקיקה בנושא זה ילווה בדיון גלוי ופתוח ויציג מגוון עמדות, וכן יאפשר השמעת עמדה גם להורים הבוחרים שלא לחסן ולהורים לנפגעי חיסונים.

בברכה, הורה.


? הפיצו לכל הורה!

הצעת החוק המלאה:
הצעת חוק הביטוח הלאומי (תיקון – הפחתת קצבת ילדים בשל אי חיסון), התש"ף-2020

ואם אתם רוצים לעזור לעמותה שלנו ולזכות בעוד המון ידע חשוב בנושא חופש הבחירה והסכמה מדעת, מוזמנים להיכנס לקישור, לתרום ולקבל לצפייה את ההרצאות המצויינות מהכנס הבינלאומי בנושא חיסונים והסכמה מדעת, נובמבר 2019.

שתפו:

השאר תגובה